mandag 29. februar 2016

Portrettfoto Oppgave


Portrettfoto Oppgave

 I ukene 7 og 9 (før og etter vinterferien), har vi i 1MEDB jobbet med portrettbilder. Oppgaven vi fikk tildelt handlet om å vise personligheten til den vi tok bilde av. Jeg ble plassert på samme gruppe som Haakon, noe som viste seg å være en fordel, siden jeg har kjent denne personen i 11 år. Derfor trengte vi ikke å stille hverandre spørsmål, og kunne gå rett over til ideer. Jeg fikk med en gang et par ideer som jeg følte kunne både være artige å prøve, men også kunne funke bra til oppgaven. 

 På det første bildet ble vi nødt til å ta et veldig typisk portrettbilde, men etter mange forsøk med mye forskjellig, ble jeg til slutt fornøyd med dette: (u-redigert)

Etter litt redigering: 


Når vi skulle ta det andre portrettbildet hadde vi heldigvis litt flere friheter. Dette bildet er inspirert av Agnete Brun, og hennes bruk av 'props'/gjenstander i bildene. Her er bildet, u-redigert

...og her har vi bildet etter en liten tur i Photoshop: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar