fredag 19. februar 2016

Logo, oppgave 2


Logo, Oppgave 2

PDF er på bunn

Det aller første jeg måtte gjøre, var selvfølgelig å prøve å finne inspirasjon. Denne delen var stort sett bare at jeg så meg rundt på Pinterest for å finne noe som ga meg ideer.

Det aller første jeg måtte gjøre, var å få ideer. Jeg måtte bli inspirert, og det finnes ingen bedre metode å gjøre dette på enn Pinterest. Selv om jeg ikke pinnet noe i det hele tatt, studerte jeg hva som gikk igjen i logoene. Negativ flate, samt simpelhet, var to ting som gikk igjen. 




Jeg lagret noen bilder fra Pinterest, og lagde et moodboard av det, som dere kan se nedenfor;

Dette Moodboard-et burde gjøre det lettere å forstå hvordan vi skulle lage logoen, hva oppgaven vår var. (note: jeg trodde vi kun fikk lov til å bruke svart-hvitt farger gjennom hele designprosessen, det var først ved ferdigstillingen jeg fant ut at farger var lov). 



Her er skissene jeg hadde tegnet både i de første timene (oppe til høyre) og de jeg hadde tegnet når deadlinen nærmet seg (nede til venstre): 





Når det gjelder både rentegning og fontvalg, var det relativt lett. For å skape logoen min, trengte jeg to ting – en stor ‘B’ bokstav, og et bilde av et ‘iPhone headset’. Dette gikk veldig fort, selv om jeg bestemte meg for å lage min egen ‘B’. Deretter, var det bare kombinere bokstaven og ørepluggene, og så var jeg ferdig med designet.
Her kan dere se rentegning/fontvalg og bearbeidingsprosessen:





Når det gjelder fargevalg, hadde jeg jo allerede bestemt meg for dette, svaret og hvitt. Jeg bestemte meg uansett for å eksperimentere litt, og her er resultatet:





Her har vi de tre beste:





Og her har vi sluttresultatet mitt:


PDF. Isuu

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar