fredag 5. februar 2016

GIF nr. 2

GIF nr. 2

Dette er det andre GIF-prosjektet jeg har jobbet med i PFO-timene, og jeg ble fornøyd med resultatet. Ideen var egentlig at jeg skulle ha tre folk som satt en og en på det samme stedet og så inn i kameraet, men dette ble både bedre og mindre kjedelig. Noe jeg også la merke til i ettertid var hvor mye bedre både den røde lua og den rutete skjorten gjorde GIF-en (den blir mer dynamisk).

Det aller første jeg gjorde var å flytte vekk alle stolene som stod i veien, og satte sofaen i midten av bildet. Deretter instruerte jeg modellene til å velge en pose som de andre måtte følge opp. Deretter tok jeg fem bilder der alle var i forskjellige posisjoner. Et problem jeg møtte på etter at jeg hadde tatt alle bildene, var at bildene hadde blitt tatt fra litt forskjellig vinkel, selv om jeg hadde brukt stativ. Derfor ble jeg nødt til å 'stabilisere' det i Photoshop, noe som viste seg å være mye vanskeligere enn jeg først hadde trodd.

Tusen takk til Herman, Eivind og Christopher for å stille opp i bildene!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar